Åsa Uhlin, Veckans Affärer: “Det går att ta betalt för innehåll igen”

Torsdag 6 september 2018

Åsa Uhlin, chefredaktör Veckans Affärer

Tidskriftspodden är äntligen tillbaka efter ett lite längre sommaruppehåll. Först ut bland höstens gäster i podden är Åsa Uhlin, chefredaktör på Veckans affärer. Under hennes ledarskap ökade Veckans affärer förra året mest i Orvesto Näringsliv och sajten va.se ökade med mer än 100 procent från året innan. Hur har Åsa Uhlin förvaltat framgångarna och vad händer i framtiden? Tidskriftspodden görs av Sveriges Tidskrifter och programledare är Fredrik Wass. 

Vem tycker du ska vara med i Tidskriftspodden? Tipsa oss!

Glimtar ur avsnittet: 

✔️Veckans Affärers roll som magasin – “Vi är stigfinnare åt våra läsare”

✔️Så har valrörelsen påverkat Veckans Affärers bevakning – och så kan valutgången påverka VA:s läsare

✔️Om strategin bakom tidningens värderingar – “Vi vill att svenskt näringsliv ska bli mer jämställt och hållbart – det är inga extrema ståndpunkter”

✔️ Så ser intäktsströmmarna ut för VA – “Det går att ta betalt för innehåll igen – digitalt”

✔️ Om papperstidningens roll – “Folk gillar print! Det finns ett behov av det avslutade, det utvalda.”

✔️ Så skapade Veckans Affärer sitt erbjudande om nätverk till vd:ar i näringslivet – “Vi formade innehållet och strukturen i samspel med läsarna”

Lyssna på Tidskriftspodden

Tidskriftspodden går att lyssna på där poddar finns. Ladda ner via iTunes eller valfri podd-app. Enklast är att söka efter ”Tidskriftspodden” i din podd-app.

Om Tidskriftspodden

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.