Torsdag 24 februari 2017

Anders Engström, Tech Stack Manager, IDG. ”Det bästa IDG har gjort är att kasta ut papperstidningarna. Det har tvingat alla på förlaget, från journalister till ekonomiavdelning, att tänka på våra digitala kanaler. Det har också uppvärderat vårt Techteam. När jag för ett par år sedan gick över till Techteam från att tidigare ha jobbat som redaktionschef, betraktades utvecklingsavdelningen ”som de där kufarna i hörnet”. Nu är utvecklare, och de som kan digital teknik, förlagets superstjärnor som möjliggör såväl ny journalistik som nya affärsmodeller. Som Tech Stack Manager ser jag till att vi alltid har den bästa digitala verktygslådan (cms, nyhetsbrevssystem, enkätverktyg, videoplattform, sociala medier, seo, analys mm.) och att vi använder våra verktyg optimalt. Jobbet handlar också väldigt mycket om att hela tiden ifrågasätta vad vi håller på med och hur vi kan göra saker bättre. På IDG har vi slutat göra saker av gammal vana 😉” #människorimedia

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Kate

    Redesign, layout och utbildning. Kate är en pigg designbyrå med många års erfarenhet av tidningsdesign för magasin, organisationspress och dagspress.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.