Torsdag 24 februari 2017

Anders Engström, Tech Stack Manager, IDG. “Det bästa IDG har gjort är att kasta ut papperstidningarna. Det har tvingat alla på förlaget, från journalister till ekonomiavdelning, att tänka på våra digitala kanaler. Det har också uppvärderat vårt Techteam. När jag för ett par år sedan gick över till Techteam från att tidigare ha jobbat som redaktionschef, betraktades utvecklingsavdelningen ”som de där kufarna i hörnet”. Nu är utvecklare, och de som kan digital teknik, förlagets superstjärnor som möjliggör såväl ny journalistik som nya affärsmodeller. Som Tech Stack Manager ser jag till att vi alltid har den bästa digitala verktygslådan (cms, nyhetsbrevssystem, enkätverktyg, videoplattform, sociala medier, seo, analys mm.) och att vi använder våra verktyg optimalt. Jobbet handlar också väldigt mycket om att hela tiden ifrågasätta vad vi håller på med och hur vi kan göra saker bättre. På IDG har vi slutat göra saker av gammal vana 😉” #människorimedia

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.