Aktuellt

De skapar nya branschriktlinjer för native advertising

Sveriges Tidskrifter har samlat en kunnig “taskforce” som just nu arbetar med att ta fram nya riktlinjer kring annonsmärkning och hantering av native advertising, något som är efterlängtat i branschen. Native, alltså kommersiellt innehåll i redaktionella kanaler, växer stort i framförallt den digitala delen av tidskriftsbranschen.

Nytt omslag och ökad utgivning på M-magasin

M-magasin deppar inte för att Amelia Adamo slutar. Istället väljer den nya chefredaktören Åsa Lundegård att växla upp utgivningstakten. ”Vi är lite kaxiga”, säger Åsa Lundegård till Sveriges Tidskrifter.

Välkommet besked om digitalmomsen från regeringen

Vi har arbetat länge, både i Sverige och Bryssel, med frågan om digitalmomsen. Därför är det mycket glädjande att läsa DN Debatt idag, den 25 januari 2016, om hur regeringen ställer sig bakom en sänkt digitalmoms.  Vi hoppas nu att löftet om att arbeta aktivt för en sänkt digitalmoms infrias, något som vi uppmärksammade senast […]

Splay bryter ny mark – storsatsar på pappersmagasin

Splay Gaming är den första tidningen i Sverige med rötter i gamingkulturen på Youtube. Sveriges Tidskrifter pratar med David Emt, projektledare på Splay, om varför ett nätverk som riktar sig till ett digitalt community, väljer att storsatsa på ett pappersmagasin. Det andra numret av Splay Gaming – som utkommer med 6 nummer per år – […]

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.