Människor i media

21147796_332738570503916_5686306798894579712_n.jpg

Claes Blom, Chefredaktör, Sköna hem och Creative Publisher på Bonnier Tidskrifter: ”Bland det allra mest stimulerande med mitt jobb är alla de otroligt kreativa människor som jag har förmånen jag jobba med dagligen. På Sköna hem är det inredare, formgivare och redaktörer som ständigt imponerar på mig med sin kreativa kapacitet & talang. I den […]

16908948_704267599751103_4317575514219872256_n.jpg

Anders Engström, Tech Stack Manager, IDG. ”Det bästa IDG har gjort är att kasta ut papperstidningarna. Det har tvingat alla på förlaget, från journalister till ekonomiavdelning, att tänka på våra digitala kanaler. Det har också uppvärderat vårt Techteam. När jag för ett par år sedan gick över till Techteam från att tidigare ha jobbat som […]

Sara Jergard tidningen Frida

Sara Jergard, videoproducent tidningen FRIDA: ”Den största utmaningen för både oss på FRIDA och mig personligen under 2017 är att öka kunskapen kring psykisk ohälsa för omvärlden. Människor mår så otroligt dåligt idag på grund av psykisk ohälsa, en ohälsa som tyvärr inte klassas som en ”riktig” sjukdom för alla. Eftersom unga tjejer är en […]

16464716_2188064061419625_8536385459444514816_n.jpg

Daniel Frodin, chefredaktör & ansvarig utgivare Teknikens Värld & Klassiska Bilar: ”Behovet och lusten att djupdyka i featurejournalistik om just ditt specialintresse kommer inte att minska, tvärtom. I en värld där all information om just ditt intresse finns en swipning bort vill du ha någon som kurerar fram det intressanta och relevanta. Kan sedan samma […]

15276531_350488948643613_5799855129926565888_n.jpg

John Severinson, digital direktör, Egmont Publishing: ”Jag tycker det pratas alldeles för lite om kultur i den här branschen. Vi är så snabba med att kasta oss över nya plattformar, affärsmodeller och innehållsformer men skillnaden mellan vilka som lyckas och vilka som inte gör det tror jag avgörs av vilka som till störst del präglas […]

11420923_321410811577015_5936380015573729280_n.jpg

Nicklas Larson, digitalt utvecklingsansvarig, Dagens Samhälle: ”Vår digitala strategi hittills har varit att använda digitala kanaler för att stärka vårt varumärke och driva en initierad samhällsdebatt för vår målgrupp samtidigt som vi har varit noga med att ta betalt för vår journalistik. Nu är det dags att ta nästa steg. Det blir en spännande utmaning […]

14701161_1139168182835604_4462302550451814400_n.jpg

Karin Nordin, chefredaktör för ShapeUp. ”Jag har jobbat som chefredaktör på @tidningenshapeup i ett år, och mitt liv har verkligen förändrats under det här året. Inte bara för att jag numera jobbar mer digitalt än med print, utan också för att jag själv börjat träna. Tidigare trodde jag att allt som hade med fysisk aktivitet […]

14659254_672461722918511_1593420548849795072_n.jpg

David Persson, marknadsansvarig tidningen SKOGEN. ”Jag är relativt ny på jobbet och kommer från ett uppdrag som marknadsförare i finansbranschen. Det är otroligt spännande och utvecklande att arbeta med försäljning i mediebranschen som är mindre reglerad än finansbranschen, och vi står inför något stort när det gäller den digitala utvecklingen. Just nu arbetar vi med […]

14590906_329946167352335_7154161144167399424_n.jpg

Lovisa Madås, chef digital affärsutveckling, LRF Media: ”Som en triangel, där hörnen är innehåll, teknik och affär. Och i centrum av allt: användaren. Så brukar jag beskriva mig själv. Att arbeta med digital affärsutveckling på LRF Media, Sveriges ledande mediehus för det gröna näringslivet, är en utmärkt plats för en triangel som jag. Vi har […]