Unik statistik och after work i Malmö

Glödlampor

Välkommen till mingel och after work där Sveriges Tidskrifter presenterar en unik kartläggning av intäkterna i den svenska tidskriftsbranschen.

Nya affärsmodeller, intäktsströmmar och metoder. Den svenska tidskriftsbranschen genomgår just nu stora förändringar där förflyttningen från att endast ge ut pappersmagasin till att bygga nya intäkter i olika kanaler, både online och offline, är en av de viktigaste trenderna.

Vi som branschorganisation vill stärka befintliga aktörer i branschen med färsk och uppdaterat statistik, se trender över tid och också förändra den traditionella bilden av en tidskrift. Därför har Sveriges Tidskrifter genomfört en helt unik undersökning av tidskriftsbranschens omsättning och intäktsfördelning. Undersökningen har gjorts tillsammans med undersökningsföretaget IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik).

Vi presenterar färska siffror för helåret 2016 samt genomför en paneldebatt där ett antal tidskriftsaktörer berättar hur de arbetar med både nya och gamla affärsmetoder. Sedan minglar vi tillsammans och utbyter erfarenheter över förlagsgränserna.

PROGRAM

Kl 15.00-15.30 Den svenska tidskriftsbranschen i siffror
Kerstin Neld och Fredrik Wass från Sveriges Tidskrifter presenterar branschundersökningen och de viktigaste slutsatserna.

Kl 15.30-16.00 Nya utmaningar och nya möjligheter
Paneldiskussion om nya och gamla intäktsmöjligheter för branschen samt hur ett antal aktörer lyckats utveckla sin affär.

Martin Kroon, Marika Bark, Magnus Bergsten

Paneldeltagare:

  • Martin Kroon, publicistisk direktör Aller Media
  • Marika Bark, förlagsdirektör Malmö, Egmont Publishing
  • Magnus Bergsten, publicistisk chef & ansvarig utgivare Allt om Historia AB, Bonnier
  • Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter
  • Moderator: Fredrik Wass, omvärldsbevakare Sveriges Tidskrifter

Kl 16.00 – Mingel och lättare buffé


ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

31 maj kl 15.00 (Mingel 16.00-18.00)

Plats

Aller Media AB, Östergatan 20, Malmö

Kontaktperson

Fredrik Wass, omvärldsbevakare Sveriges Tidskrifter och projektledare för branschundersökningen. fredrik.wass@sverigestidskrifter.se

Avgift

Kostnadsfritt för Sveriges Tidskrifters medlemmar (vi tar dock ut en "no show"-avgift på 200 kr för de som anmält sig men uteblir)

Anmälan

Anmäl dig senast fredagen den 26 maj.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.