Trendfrukost

pontusbild-1-litenny1

Kom på trendspaning med oss. Hur kan du haka på medietrenderna 2016? Vad kan ungas medievanor lära oss om framtiden? Och hur beter vi oss i den digitala revolutionen?

Vilken är den enskilt viktigaste frågan för din tidskrift under 2016?

Det var en av de frågor om planerade prioriteringar och investeringar vi ställde chefredaktörer på våra medlemstitlar i en branschenkät. Kerstin Neld inleder frukosten med att presentera resultatet.

Hur beter vi oss i den digitala revolutionen?

Andreas Ekström, belyser hur vi beter oss i den digitala revolutionen. Det handlar om hur vi ska förstå den revolution vi befinner oss i, just nu.

Vad kan ungas medievanor lära oss om framtiden?

Ulrik Simonsson delar med sig av de viktigaste trenderna från den senaste Medierapporten som kartlägger ungdomars och vuxnas medievanor.

Hur kan vi haka på medietrenderna under 2016?

Camilla Björkman avslutar frukosten med att prata om de viktigaste medietrenderna 2016 och ger tips på hur man kan haka på dem.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

Den 4 februari kl 8.30-ca 10.00 (kaffe & smörgås serveras från kl 8.00)

Plats

World Trade Center, Kungsbron 1, Lokal: Manhattan

Seminarieledare

Kerstin Neld, vd Sveriges Tidskrifter. Andreas Ekström, journalist, föreläsare och författare. Ulrik Simonsson, vd Ungdomsbarometern. Camilla Björkman, tidigare chefredaktör på Driva Eget och nu kommersiell förlagschef på Frida Förlag.

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp. OBS! Anmäl dig senast den 27 januari. Begränsat antal platser.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Media720

    Media720 hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.

  • Trydells

    Trydells är specialister på tidskrifter och vi vet vikten av effektiva och säkra flöden. Nära 200 titlar går genom tryckpressarna varje år och nästan ingen är den andra lik. Hör av er till oss så berättar vi mer. Vi gillar tidskrifter helt enkelt.