Trendfrukost 2018

Trendfrukost 2018 – Paul, Amanda och Johan

Frukostseminariet är fullbokat! Mejla mia@sverigestidskrifter.se för köplats.

Välkommen till Sveriges Tidskrifters årliga trendfrukost. Som vanligt gör vi en utblick och fördjupar oss i några viktiga trender eller fenomen som har betydelse för vår bransch och vår tid.

Vi belyser trender utifrån tre spännande branschpersonligheters perspektiv.

Du får träffa: 

Johan Såthe, chefredaktör på Resumé, som delar med sig av exempel och insikter. Resumé vann Tidskriftspriset för Årets omgörning och har lanserat en mängd nya satsningar både online och offline senaste åren. Vad ligger bakom den nya strategin? Hur har tidningen jobbat i förändringsarbetet och vilka trender blir viktiga för Resumé under det kommande året?

Amanda Oxell, digital aktivist, grundare av Annonsrådet och strateg på mediebyrån Wavemaker. Amanda är en flitig debattör i olika kommunikationsfrågor och engagerar sig i bland annat frågan om etik i reklam- och medievärlden. Hon kommer att prata om de nya digitala spelregler som utmanar gamla strukturer i dagens medielandskap.

Paul Rapacioli, grundare av nyhetssajten The Local, som ger oss en internationell utblick. Det handlar om förvridna fakta, virala mekanismer och kraften i dåliga nyheter. Om hur bilden av Sverige utomlands förvrängs och används som ett vapen i en större strid om värderingar. Och om hur Sverige kan ta tillbaka makten över sitt rykte.

Nyhetssajten The Local publicerar svenska nyheter på engelska och når 5 miljoner läsare varje månad. Pauls Rapacioli dragning baserar sig på boken Good Sweden, Bad Sweden som han gav ut i januari.

Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare, är moderator.

Anmäl dig nu!
Trendfrukosten är ett av våra mest populära event under året och brukar bli fullbokad.

Varmt välkommen

Seminariet är kostnadsfritt men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp. 

Målgrupp

Sveriges Tidskrifters medlemmar

Datum & tid

15 februari 08:30 - 10:30 (Frukost serveras från kl 08.00).

Anmälan

Sista dag för anmälan är den 7 februari. OBS! Antalet platser är begränsat.

Plats

World Trade Center, Kungsbron 1, Lokal: Manhattan

Kostnad

Seminariet är kostnadsfritt, men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.