Trendfrukost 2017 – Tema: data

tidning iphone

TRENDFRUKOSTEN ÄR FULLBOKAD. Mejla mia@sverigestidskrifter.se för köplats.

Välkommen till Sveriges Tidskrifters årliga trendfrukost. Som vanligt gör vi en utblick och fördjupar oss i några viktiga trender eller fenomen som har betydelse för vår bransch och vår tid.

Digitaliseringens möjligheter och utmaningar påverkar oss alla. Temat för årets Trendfrukost är därför DATA – både ur ett redaktionellt och kommersiellt perspektiv.

Ni får träffa:

  • Leonard Wallentin och Jens Finnäs från Journalism++, som bland annat berättar om hur tidskrifterna kan arbeta med datadriven journalistik/datajournalistik.
  • Anna Åberg, chef DN.se och chef för digital produktutveckling DN och DI samt Julia Lundmark, försäljningsdirektör Läsarintäkter Bonnier News, som berättar om hur de jobbar med datadriven konvertering, uppföljning och mätning.
  • Jack Werner, vinnare av Stora journalistpriset för viralgranskaren, som kommer göra en spaning kring internetkulturens gömda data.

Moderator är Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare Fredrik Wass.

Dessutom presenterar vi resultatet från årets branschenkät som gått ut till våra medlemstitlar. Hur har egentligen utvecklingen sett ut de senaste åren och vad väljer tidskrifterna att fokusera på under 2017?

Seminariet är kostnadsfritt men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp. 

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
datum & tid

9 februari 08:30 - 10:30 (Frukost serveras från kl 08.00).

Anmälan

Sista dag för anmälan är den 1 februari. OBS! Antalet platser är begränsat.

Plats

World Trade Center, Kungsbron 1, Lokal: Manhattan

Kostnad

Seminariet är kostnadsfritt för medlemmar, men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Trydells

    Trydells är specialister på tidskrifter och vi vet vikten av effektiva och säkra flöden. Nära 200 titlar går genom tryckpressarna varje år och nästan ingen är den andra lik. Hör av er till oss så berättar vi mer. Vi gillar tidskrifter helt enkelt.