Trendfrukost 2017 – Tema: data

tidning iphone

TRENDFRUKOSTEN ÄR FULLBOKAD. Mejla mia@sverigestidskrifter.se för köplats.

Välkommen till Sveriges Tidskrifters årliga trendfrukost. Som vanligt gör vi en utblick och fördjupar oss i några viktiga trender eller fenomen som har betydelse för vår bransch och vår tid.

Digitaliseringens möjligheter och utmaningar påverkar oss alla. Temat för årets Trendfrukost är därför DATA – både ur ett redaktionellt och kommersiellt perspektiv.

Ni får träffa:

  • Leonard Wallentin och Jens Finnäs från Journalism++, som bland annat berättar om hur tidskrifterna kan arbeta med datadriven journalistik/datajournalistik.
  • Anna Åberg, chef DN.se och chef för digital produktutveckling DN och DI samt Julia Lundmark, försäljningsdirektör Läsarintäkter Bonnier News, som berättar om hur de jobbar med datadriven konvertering, uppföljning och mätning.
  • Jack Werner, vinnare av Stora journalistpriset för viralgranskaren, som kommer göra en spaning kring internetkulturens gömda data.

Moderator är Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare Fredrik Wass.

Dessutom presenterar vi resultatet från årets branschenkät som gått ut till våra medlemstitlar. Hur har egentligen utvecklingen sett ut de senaste åren och vad väljer tidskrifterna att fokusera på under 2017?

Seminariet är kostnadsfritt men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp. 

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
datum & tid

9 februari 08:30 - 10:30 (Frukost serveras från kl 08.00).

Anmälan

Sista dag för anmälan är den 1 februari. OBS! Antalet platser är begränsat.

Plats

World Trade Center, Kungsbron 1, Lokal: Manhattan

Kostnad

Seminariet är kostnadsfritt för medlemmar, men vi tar ut en no-show-avgift på 300 kronor för den som är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Media720

    Media720 hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.

  • Sörmlands grafiska

    Vi är Sveriges ledande tidskriftstryckeri. Vi är med i hela processen, från idé till färdig trycksak.