Skapa ett lönsamt nyhetsbrev

0f830f0

Gör tidskriftens nyhetsbrev till en viktig inkomstkälla. Nyhetsbrev är ett viktigt verktyg för interagera med publiken och generera intäkter. Vad krävs 2016 för att göra era nyhetsbrev till viktiga inkomstkällor.

Med en ny strategi och smarta digitala verktyg kan medier lyfta sina ofta rutinmässigt skapade nyhetsbrev till en spännande kanal för interaktion och intäkter. I en workshop-del tar kursdeltagarna fram koncept på nya nyhetsbrev för tänkta tidskrifter utifrån förmiddagens föreläsning.

Kursledaren Urban Lindstedt har en lång erfarenhet av digitala medier och nyhetsbrev. Han är journalist som drivit ett antal nyhetsbrev med olika intäktsmodeller.

Kursen vänder sig till redaktörer på tidskrifter som med hjälp av nyhetsbrev vill öka interaktionen med läsarna och skapa en viktigt inkomstkälla.

Kursinnehåll:

  • Nyhetsbrev som lyckats
  • Nischa nyhetsbrevet rätt
  • Hitta rätt målgrupp
  • Intäktsmodeller
  • Bygga prenumerantlista
  • Rätt verktyg
  • Design av nyhetsbrev
  • Mobila läsare
  • Utvärdering av nyhetsbrev

Anmälan är bindande.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
datum & tid

15 mars 09:00 - 15:00

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Urban Lindstedt, redaktör för nyhetsbrevet Jajja Magazine. Utbildare och konsult inom digital marknadsföring och e-handel.

Avgift

För medlemmar: 2 200 kr exkl. moms (inkl lunch (11.30-12.30) och fika). Ej medlem: 2 700 kr exkl. moms (inkl lunch (11.30-12.30) och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.