Skapa ett lönsamt nyhetsbrev

0f830f0

Gör tidskriftens nyhetsbrev till en viktig inkomstkälla. Nyhetsbrev är ett viktigt verktyg för interagera med publiken och generera intäkter. Vad krävs 2016 för att göra era nyhetsbrev till viktiga inkomstkällor.

Med en ny strategi och smarta digitala verktyg kan medier lyfta sina ofta rutinmässigt skapade nyhetsbrev till en spännande kanal för interaktion och intäkter. I en workshop-del tar kursdeltagarna fram koncept på nya nyhetsbrev för tänkta tidskrifter utifrån förmiddagens föreläsning.

Kursledaren Urban Lindstedt har en lång erfarenhet av digitala medier och nyhetsbrev. Han är journalist som drivit ett antal nyhetsbrev med olika intäktsmodeller.

Kursen vänder sig till redaktörer på tidskrifter som med hjälp av nyhetsbrev vill öka interaktionen med läsarna och skapa en viktigt inkomstkälla.

Kursinnehåll:

  • Nyhetsbrev som lyckats
  • Nischa nyhetsbrevet rätt
  • Hitta rätt målgrupp
  • Intäktsmodeller
  • Bygga prenumerantlista
  • Rätt verktyg
  • Design av nyhetsbrev
  • Mobila läsare
  • Utvärdering av nyhetsbrev

Anmälan är bindande.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
datum & tid

15 mars 09:00 - 15:00

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Urban Lindstedt, redaktör för nyhetsbrevet Jajja Magazine. Utbildare och konsult inom digital marknadsföring och e-handel.

Avgift

För medlemmar: 2 200 kr exkl. moms (inkl lunch (11.30-12.30) och fika). Ej medlem: 2 700 kr exkl. moms (inkl lunch (11.30-12.30) och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.