Så kan du arbeta med influencers

Terese Alvén, bloggare på Amelia.

Alla pratar om influencers. Men hur ska man tänka inför ett samarbete? Vad får det hela att lyfta? Och vilka fallgropar ska man undvika?

Välkommen till vår digifrukost där Helena Holmström, commercial creative director från Aller media, inleder med att berätta om hur Aller media arbetar med influencers.

Efter det tar en paneldiskussion vid där Helena Holmström får sällskap av Terese Alvén, influencer och bloggare på Amelia och Linda Hörnfeldt, vd och grundare av Influencers of Sweden.

Panelen diskuterar bland annat:

  • Hur sätter man upp ett bra influencer-samarbete som förlag eller tidskrift?
  • Hur stor lojalitet behöver finnas och vad händer om en influencer går vidare till en annan aktör?
  • Vad krävs för att skapa ett starkt erbjudande mot annonsörer?
  • Hur är det att som influencer närma sig ett förlag?

Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare och mångårig bloggare, leder paneldiskussionen.

Mer om…

Helena Holmström, Aller media.

Aller media, med Helena Holmström i spetsen, har under 2016 gjort en stor satsning på influencer marketing. Bland annat inrättade man den nya tjänsten: Head of influencers. Det finns en stor efterfrågan på influencer marketing bland kunderna.

Linda Hörnfeldt Bild: Emily Dahl

Influencers of Sweden (fd Better bloggers) är en branschorganisation för social media influencers. Initiativtagare, grundare och vd är Linda Hörnfeldt, som själv bloggat sedan 2001. Organisationens uppdrag är bland annat: ”att skapa debatt och uppmärksamhet kring frågor som gäller våra medlemmar samt främja ett etisk, upplyst och schysst klimat i vår bransch.”

Terese Alvén, bloggar för Amelia.

Terese Alvén är personen bakom den prisbelönta bloggen Spark i baken, om rörelseglädje och inspiration till att leva ett hälsosamt liv. Hon slutade blogga på Spark i baken i och med flytten till Amelia i augusti 2016 där hon bloggar under sitt eget namn.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

16 mars 09:00 - 10:00 (mingel, kaffe & smörgås från kl 8.30)

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Gäster

Helena Holmström, Commercial creative director, Aller media, Linda Hörnfeldt, vd, Influencers of Sweden, Terese Alvén, bl a bloggare på Amelia

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.