Så hanterar du den nya dataskyddsförordningen

Den 25 maj 2018 börjar EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) gälla som lag i Sverige. I jämförelse med personuppgiftslagen ställs nu hårdare krav på behandling av personuppgifter och sanktionerna höjs kraftigt. GDPR berör alla som hanterar och samlar in personuppgiftsdata, och det innebär att inte minst mediabranschens olika aktörer behöver förbereda sig.
Burt och Magnusson har tillsammans gedigen kunskap om vad GDPR innebär för mediabranschen i praktiken och bjuder under seminariet på sina insikter och lösningsförslag. Tillsammans går de övergripande igenom GDPR ur ett juridiskt och ett tekniskt perspektiv samt presenterar konkreta förslag på bland annat hur ett mediahus snabbare kan upptäcka data-läckage och hur detta ska rapporteras till Datainspektionen.

Seminariet är kostnadsfritt och arrangeras av Burt och Magnusson i samarbete med Sveriges Tidskrifter, TU och Komm!.

ANMÄLAN. Mer information om programmet samt anmälan hittar du på burtcorp.com/gdpr.

GÖTEBORG, 2 maj

Bellora, Kungsportsavenyn 6, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

STOCKHOLM, 3 maj

Magnusson, Hamngatan 15, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

dataskydd

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.