Så hanterar du den nya dataskyddsförordningen

Den 25 maj 2018 börjar EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) gälla som lag i Sverige. I jämförelse med personuppgiftslagen ställs nu hårdare krav på behandling av personuppgifter och sanktionerna höjs kraftigt. GDPR berör alla som hanterar och samlar in personuppgiftsdata, och det innebär att inte minst mediabranschens olika aktörer behöver förbereda sig.
Burt och Magnusson har tillsammans gedigen kunskap om vad GDPR innebär för mediabranschen i praktiken och bjuder under seminariet på sina insikter och lösningsförslag. Tillsammans går de övergripande igenom GDPR ur ett juridiskt och ett tekniskt perspektiv samt presenterar konkreta förslag på bland annat hur ett mediahus snabbare kan upptäcka data-läckage och hur detta ska rapporteras till Datainspektionen.

Seminariet är kostnadsfritt och arrangeras av Burt och Magnusson i samarbete med Sveriges Tidskrifter, TU och Komm!.

ANMÄLAN. Mer information om programmet samt anmälan hittar du på burtcorp.com/gdpr.

GÖTEBORG, 2 maj

Bellora, Kungsportsavenyn 6, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

STOCKHOLM, 3 maj

Magnusson, Hamngatan 15, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

dataskydd

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • Kate

    Redesign, layout och utbildning. Kate är en pigg designbyrå med många års erfarenhet av tidningsdesign för magasin, organisationspress och dagspress.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.