Så hanterar du den nya dataskyddsförordningen

Den 25 maj 2018 börjar EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR) gälla som lag i Sverige. I jämförelse med personuppgiftslagen ställs nu hårdare krav på behandling av personuppgifter och sanktionerna höjs kraftigt. GDPR berör alla som hanterar och samlar in personuppgiftsdata, och det innebär att inte minst mediabranschens olika aktörer behöver förbereda sig.
Burt och Magnusson har tillsammans gedigen kunskap om vad GDPR innebär för mediabranschen i praktiken och bjuder under seminariet på sina insikter och lösningsförslag. Tillsammans går de övergripande igenom GDPR ur ett juridiskt och ett tekniskt perspektiv samt presenterar konkreta förslag på bland annat hur ett mediahus snabbare kan upptäcka data-läckage och hur detta ska rapporteras till Datainspektionen.

Seminariet är kostnadsfritt och arrangeras av Burt och Magnusson i samarbete med Sveriges Tidskrifter, TU och Komm!.

ANMÄLAN. Mer information om programmet samt anmälan hittar du på burtcorp.com/gdpr.

GÖTEBORG, 2 maj

Bellora, Kungsportsavenyn 6, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

STOCKHOLM, 3 maj

Magnusson, Hamngatan 15, kl 15.00-17.00, följt av mingel.

dataskydd

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör.