Mikrobetalningar för tidskrifter

henrik_nilsmo_3__print_jpg-2

Företaget Klarna håller nu på att utveckla en enkel betalningslösning för digitalt tidskriftsinnehåll. Kom och lyssna på Henrik Nilsmo som berättar om arbetet och vad deras undersökningar visat när det gäller läsar- och betalningsbeteende.

Annonsintäkterna går ner och läsarintäkterna blir allt viktigare. Många har brottats med att hitta fungerande sätt att ta betalt för digitalt innehåll. Krångliga betalningslösningar har varit ett av problemen.

Klarna håller nu på att utveckla en enkel betalninglösning för digitalt tidskriftsinnehåll.

Kom och lyssna Henrik Nilsmo från Klarna som berättar om arbetet. Här har du också möjlighet att komma med input och synpunkter som kan påverka utvecklingsarbetet.

Tillsammans med DI och DN har Klarna arbetat fram en mikrobetalningslösning för nyhetstidningar som är i gång sedan några månader tillbaka.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

Den 12 april 9.00-10.00 (Kaffe och smörgås serveras från 8.30) Anmäl senast den 9 april. OBS! Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1 tr

Seminarieledare

Henrik Nilsmo, Director Verticals, Klarna

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.