KURS FÖR ANSVARIGA UTGIVARE

ansvarig-utgivar-utbildning

KURSEN ÄR FULLBOKAD! Mejla elin@sverigestidskrifter.se för köplats.

Min medarbetare skriver rasistiska inlägg på Facebook – vad är mitt ansvar som utgivare?Vad är arvsynd, och är jag ansvarig för det?Hur ser mitt ansvar ut när en medarbetare bli hotad på jobbet? 
Är jag ansvarig även för innehållet i våra native-annonser?

Under 2017 genomförde Sveriges Tidskrifter vid två tillfällen heldagsutbildningar om ansvarigt utgivarskap för våra medlemmar. Totalt har nästan 100 ansvariga utgivare gått denna utbildning i vår regi. Nu är det dags igen. Vi har lyssnat på deltagarna, läst alla utvärderingar av kursen och utvecklat programmet. 2018 års utbildning för ansvariga utgivare innehåller fler checklistor, färre paneldiskussioner, aktuella case samt diskussioner om utgivardilemman.

Som medlem i Sveriges Tidskrifter får du gå kostnadsfritt på vår utbildning för ansvariga utgivare. Du blir uppdaterad på de lagar och den etik som styr medierna. Dessutom får du svar på alla de dagsaktuella frågor som ansvariga utgivare måste ta ställning till på mediemarknaden idag.

OBS! Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Program

  • 08.30 Välkomna – dagens innehåll – det här får du med dig
  • Utgivarskapets grunder – Utgivaren och ägaren
  • Utgivaren och medarbetarna
  • 10.15-10.30 Kaffe
  • Utgivaren och meddelarna
  • Utgivaren och publiken
  • 12-13 Lunch
  • Utgivaren och dem vi skriver om – brotten och etiken
  • 14.30-14.45 Kaffe
  • Sammanfattning – på väg mot publiceringsbeslut, en kedja kontrollfrågor
  • Inspiration, best performance
  • 15.15 Panel om utgivarskapet: Ola Sigvardsson, Allmänhetens Pressombudsman & Elisabeth Trotzig Reklamombudsmannen
  • 16.00 Slut

KURSLEDARE

Anders Ahlberg, publicist med gedigen chefredaktörserfarenhet från bland annat Medievärlden, Kyrkans Tidning och VLT koncernen.

KURSLEDARE

Ängla Eklund, biträdande jurist på Advokatfirman Delphi i Stockholm och har under flera år drivit organisationen Institutet för Juridik och Internet som jobbar med integritetsfrågor, sociala medier och medierätt. Ängla har varit aktiv i att driva processer för att trygga journalisters tillvaro i digitala miljöer.

datum & tid

16 maj 08:30 - 16:00

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 500 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.