KURS FÖR ANSVARIGA UTGIVARE

Min medarbetare skriver rasistiska inlägg på Facebook – vad är mitt ansvar som utgivare? Vad är arvsynd, och är jag ansvarig för det? Hur ser mitt ansvar ut när en medarbetare bli hotad på jobbet? 
Är jag ansvarig även för innehållet i våra native-annonser?

Under 2017 genomförde Sveriges Tidskrifter vid två tillfällen heldagsutbildningar om ansvarigt utgivarskap för våra medlemmar. Totalt har nästan 100 ansvariga utgivare gått denna utbildning i vår regi. Nu är det dags för det andra kurstillfället för i år. Vi har lyssnat på deltagarna, läst alla utvärderingar av kursen och utvecklat programmet. 2018 års utbildning för ansvariga utgivare innehåller fler checklistor, färre paneldiskussioner, aktuella case samt diskussioner om utgivardilemman.

Som medlem i Sveriges Tidskrifter får du gå kostnadsfritt på vår utbildning för ansvariga utgivare. Du blir uppdaterad på de lagar och den etik som styr medierna. Dessutom får du svar på alla de dagsaktuella frågor som ansvariga utgivare måste ta ställning till på mediemarknaden idag.

Kursledare

Anders Ahlberg, publicist med gedigen chefredaktörserfarenhet från bland annat Medievärlden, Kyrkans Tidning och VLT koncernen.

Kursledare

Ängla Eklund, biträdande jurist på Advokatfirman Delphi i Stockholm och har under flera år drivit organisationen Institutet för Juridik och Internet som jobbar med integritetsfrågor, sociala medier och medierätt. Ängla har varit aktiv i att driva processer för att trygga journalisters tillvaro i digitala miljöer.

datum & tid

24 oktober 08:30 - 16:00

Plats

Sveriges Tiddskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 500 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.