Kurs för ansvariga utgivare

alexandra-anders (kopia)

 

 

Min medarbetare skriver rasistiska inlägg på Facebook – vad är mitt ansvar som utgivare?
Vad är arvsynd, och är jag ansvarig för det?
Hur ser mitt ansvar ut när en medarbetare bli hotad på jobbet?
Är jag ansvarig även för innehållet i våra native-annonser?

Kom och lär av expertisen! Träffa kolleger i branschen som brottas med samma problem som du.

Som medlem i Sveriges Tidskrifter får du gå kostnadsfritt  vår nya utbildning för ansvariga utgivare. Du blir uppdaterad på de lagar och den etik som styr medierna. Dessutom får du svar på alla de dagsaktuella frågor som ansvariga utgivare måste ta ställning till på mediemarknaden idag.

Bland experterna finns:

Pressombudsmannen Ola Sigvardsson, justitiekanslern Anna Skarhed och reklamombudsmanen Elisabeth Trotzig.

Ola Sigvardsson Foto: Magnus Hartman
pressbildanna-skarhed-jk
Anna Skarhed                                                                                                           
Elisabeth Trotzig Fotograf: Bugge Woldner

Program 

9.00 – Välkomna – så jobbar vi idag – det här har du med dig hem.

9.15-10.05 Utgivaren och ägaren – utgivaren och medarbetarna: Ansvarskedjan – trycket på utgivaren – att ha ställföreträdare – hot och våld mot medarbetare – bloggarnas roll – gränsen mellan arbete och privat

10.05-10.25 Samtal på scen om relationerna inåt

10.25-10.45 Kaffe

10.45-12.10 Utgivaren och meddelarna, läsarna, dem vi skriver om, de som kontrollerar: Meddelarens unika roll – meddelarskydd – källsäkerhet i den digitala världen – kommentarer och interaktivitet – ansvaret i sociala medier – brotten – etiken – etiken prövad – åtal och rättegång

12.10-12.30 Samtal på scen om relationerna utåt

12.30-13.30 Lunch

13.30-14.30 Utgivaren och affärerna: Native, branded content, sponsring – lagarna som styr marknadsföring – vårda logotypen

14.30-14.50 Samtal på scen om utgivaren och affärerna

14.50-15.10 Kaffe

15.10-15.35 Medskick: Gränserna för ansvaret– när innanför , när utanför – aktiv eller passiv utgivare – utgivarrollen i högsätet

15.35-16.00 Fronterna, med slutdiskussion.

16.00-16.10 Tack för i dag. Ta med hem.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Kursledare

Alexandra Sackemark, Jurist och adjunkt i civilrätt vid Juridiska Institutionen på Stockholms universitet.

Kursledare

Anders Ahlberg, kunnig publicist med gedigen chefredaktörserfarenhet från bland annat Medievärlden, Kyrkans Tidning och VLT koncernen.

Datum & Tid

4 oktober 09:00 - 16:00

Plats

Finlandshuset, Snickarbacken 4, Stockholm.

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 500 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.