GDPR – vad innebär det för Tidskriftsbranschen

_35X8977

I maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PuL) av den nya dataskyddsförordningen (GDPR).
Sveriges Tidskrifter har anlitat en ny expert på GDPR och bjuder nu in till en kostnadsfri informationsfrukost. Caroline Olstedt Carlström är delägare på advokatfirman Lindahl och expert på dataskydd. Hon kommer att gå igenom vad du som tidskriftsutgivare måste hålla ordning på när det gäller GDPR och börja förbereda inför att GDPR ska börja tillämpas.

Lagstiftningen är avsedd att försäkra alla registrerade (såväl kunder, anställda, leverantörer etc) ett skydd för personuppgifterna, men utgör samtidigt en uppdatering för att möjliggöra informationsflöden inom EU. Hur går det här ihop? Vilka är det vanligaste frågorna? Vad måste Du göra redan nu och vad kan du eventuellt vänta med? Vad händer om allt inte är färdigt i maj? En viktig del i arbetet är även att se till att organisationen på ett bra sätt tillvaratar de fördelar som följer av reformen och vi kommer ägna lite tid åt att diskutera även sådana frågor.

Antalet platser är begränsade. Först till kvarn gäller!

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

Den 13 oktober kl 08.45-10.00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar, men vi tar ut en no show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.