GDPR – vad innebär det för Tidskriftsbranschen

_35X8977

I maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PuL) av den nya dataskyddsförordningen (GDPR).
Sveriges Tidskrifter har anlitat en ny expert på GDPR och bjuder nu in till en kostnadsfri informationsfrukost. Caroline Olstedt Carlström är delägare på advokatfirman Lindahl och expert på dataskydd. Hon kommer att gå igenom vad du som tidskriftsutgivare måste hålla ordning på när det gäller GDPR och börja förbereda inför att GDPR ska börja tillämpas.

Lagstiftningen är avsedd att försäkra alla registrerade (såväl kunder, anställda, leverantörer etc) ett skydd för personuppgifterna, men utgör samtidigt en uppdatering för att möjliggöra informationsflöden inom EU. Hur går det här ihop? Vilka är det vanligaste frågorna? Vad måste Du göra redan nu och vad kan du eventuellt vänta med? Vad händer om allt inte är färdigt i maj? En viktig del i arbetet är även att se till att organisationen på ett bra sätt tillvaratar de fördelar som följer av reformen och vi kommer ägna lite tid åt att diskutera även sådana frågor.

Antalet platser är begränsade. Först till kvarn gäller!

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

Den 13 oktober kl 08.45-10.00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar, men vi tar ut en no show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.