GDPR – vad innebär det för Tidskriftsbranschen

_35X8977

I maj 2018 ersätts personuppgiftslagen (PuL) av den nya dataskyddsförordningen (GDPR).
Sveriges Tidskrifter har anlitat en ny expert på GDPR och bjuder nu in till en kostnadsfri informationsfrukost. Caroline Olstedt Carlström är delägare på advokatfirman Lindahl och expert på dataskydd. Hon kommer att gå igenom vad du som tidskriftsutgivare måste hålla ordning på när det gäller GDPR och börja förbereda inför att GDPR ska börja tillämpas.

Lagstiftningen är avsedd att försäkra alla registrerade (såväl kunder, anställda, leverantörer etc) ett skydd för personuppgifterna, men utgör samtidigt en uppdatering för att möjliggöra informationsflöden inom EU. Hur går det här ihop? Vilka är det vanligaste frågorna? Vad måste Du göra redan nu och vad kan du eventuellt vänta med? Vad händer om allt inte är färdigt i maj? En viktig del i arbetet är även att se till att organisationen på ett bra sätt tillvaratar de fördelar som följer av reformen och vi kommer ägna lite tid åt att diskutera även sådana frågor.

Antalet platser är begränsade. Först till kvarn gäller!

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

Den 13 oktober kl 08.45-10.00 (mingel och fika från 08.30).

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar, men vi tar ut en no show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.