Ett år utan kontroll – Så vände Café från kris till succé

Jonas Terning, Café

I början på oktober nominerades Café till Årets Tidskrift populärpress print. En höjdpunkt som var omöjlig att föreställa sig bara 12 månader tidigare. Jonas Terning, chefredaktör på Café berättar om tidningens resa det senaste året. Från kris och kamp mot vikande annonsintäkter till rekordresultat, ökad räckvidd och digitala succéer.

Hur agerar man som ledare i turbulenta – och ekonomiskt tuffa – tider? Hur får man med sig redaktionen på en kraftig förändringsresa? Hur tar man ett traditionellt printvarumärke vidare ut på digitala plattformar? Hur går man från en begränsad målgrupp i print till en bredare målgrupp digitalt, utan att tappa i trovärdighet?

DIGIFRUKOSTEN ÄR FULLSATT!
Maila mia@sverigestidskrifter.se för köplats.

datum & tid

15 november 09:00 - 10:00. (Kaffe och smörgås serveras från 8.30) Anmäl senast den 10 november. OBS! Begränsat antal platser. Först till kvarn.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Jonas Terning, chefredaktör Café

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Annonskraft

    En erfaren och engagerad säljkår som trivs på jobbet och drivs av nytänkande. Vi har sedan 2000 samarbetat med flera av de stora medieaktörerna, både vad gäller print och digitalt.

  • Adviser

    Vi har lång erfarenhet av försäljning av annonser i tidningar och på nätet. Vårt mål är alltid att göra såväl uppdragsgivare som annonsörer nöjda. Vi tror på långsiktiga relationer där alla är vinnare.