Ett år utan kontroll – Så vände Café från kris till succé

Jonas Terning, Café

I början på oktober nominerades Café till Årets Tidskrift populärpress print. En höjdpunkt som var omöjlig att föreställa sig bara 12 månader tidigare. Jonas Terning, chefredaktör på Café berättar om tidningens resa det senaste året. Från kris och kamp mot vikande annonsintäkter till rekordresultat, ökad räckvidd och digitala succéer.

Hur agerar man som ledare i turbulenta – och ekonomiskt tuffa – tider? Hur får man med sig redaktionen på en kraftig förändringsresa? Hur tar man ett traditionellt printvarumärke vidare ut på digitala plattformar? Hur går man från en begränsad målgrupp i print till en bredare målgrupp digitalt, utan att tappa i trovärdighet?

DIGIFRUKOSTEN ÄR FULLSATT!
Maila mia@sverigestidskrifter.se för köplats.

datum & tid

15 november 09:00 - 10:00. (Kaffe och smörgås serveras från 8.30) Anmäl senast den 10 november. OBS! Begränsat antal platser. Först till kvarn.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Jonas Terning, chefredaktör Café

Avgift

Kostnadsfritt för medlemmar. Vi tar ut en no-show-avgift på 200 kronor om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Stibo Graphic

    Stibo Graphic erbjuder Nordens största produktionskapacitet och har det i särklass bredaste utbudet i stora moderna rullpressar med allt ifrån 16-sidiga till 80-sidiga tryckpressar. Det ger en oöverträffad flexibilitet och leveranssäkerhet.

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.