Digitala tjänster och intäkter – så gör vi!

FULLBOKAT

Funderar du över hur du ska öka de digitala intäkterna? Står du inför att börja utveckla digitala tjänster eller vidareutveckla dem? Då ska du komma till nästa Digifrukost. Frukosten vänder sig både till dig som jobbar med organisationstidningar och kommersiella.

Vi har bjudit in tidningarna Chef och Journalisten. Tidningen Chef, är pionjären inom digitala intäkter. År 2015 lanserade de, som ett av de första magasinen en premiumtjänst med låst innehåll på sin sajt. Sedan dess har de fortsatt att utveckla affären. Chef är flerfaldig vinnare av tidskriftspriset, förra året som Årets Utvecklare och i år blev de Årets digitala tidskrift. Chef är både en medlems- och kommersiell tidning.

Även Journalisten var tidigt ute med att utveckla en digitala tjänst. Premiumtjänsten J plus lanserades för knappt två år sedan. Hur har det gått och hur tänker de, som mer renodlad medlemstidning, kring digitala tjänster och intäkter?

Kom och lyssna på Helena Giertta och Calle Fleur som berättar om satsningarna:

  • Så fungerar deras digitala tjänster.
  • Mål och syfte. Så tänker vi!
  • Svårigheter och eventuella misstag.
  • Resultatet så långt. Rena intäkter och/eller andra vinster.

Helena och Calle inleder med var sin dragning. Fredrik Wass fortsätter med en frågestund där även åhörarna kan ställa frågor.

Varmt välkommen!

OBS! Begränsat antal platser.

Anmäl dig här
Gäster

Helena Giertta vd och chefredaktör, Journalisten samt Finansliv och Calle Fleur, vice vd och affärsutvecklare Chef

Moderator

Fredrik Wass, Sveriges Tidskrifters omvärldsbevakare.

Datum & tid

11 december 9.00-10.00 (fika från 8.30)

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm

Kostnad

Kostnadsfritt för medlemmar no-show-avgift på 200 kr om du är anmäld men inte dyker upp.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.