Kurs: Presentera journalistik på digitala plattformar

lasseherneklint

Hur presenterar du material på bästa sätt på olika plattformar?

Syften med den här kursen är att ge inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt.

Innehåll:
Vi diskuterar och jobbar med olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka typer av artiklar och reportage passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?

Målgrupp
Reportrar, redigerare och även arbetsledare.

Sista anmälningsdag är den 29 augusti. Anmälan är bindande.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

6 september 09:00 - 16:00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Lasse Herneklint, som är kursledare på Fojo och har ett långt förflutet på TV4. Hans specialområde är webbpublicering och storytelling på olika plattformar och i olika kanaler.

Avgift

Medlem: 2 500 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 2 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Business Factory

    När man anlitar Business Factory så får man något extra. Några viktiga ledord i vårt arbete är lyhördhet och framåtsträvan.

  • Punamusta

    Letar ni efter ett pålitligt och stabilt tryckeri? Då har ni hittat rätt! Punamusta trycker allt ifrån visitkort till kataloger och tidningar, med små upplagor upptill miljon upplagor.

  • Ad 4 you

    Ad 4 you media AB arbetar med annonsförsäljning och marknadsföring till rikstäckande facktidningar, branschtidningar och organisationstidningar.