Kurs: Presentera journalistik på digitala plattformar

lasseherneklint

Hur presenterar du material på bästa sätt på olika plattformar?

Syften med den här kursen är att ge inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt.

Innehåll:
Vi diskuterar och jobbar med olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka typer av artiklar och reportage passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?

Målgrupp
Reportrar, redigerare och även arbetsledare.

Sista anmälningsdag är den 29 augusti. Anmälan är bindande.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

6 september 09:00 - 16:00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Lasse Herneklint, som är kursledare på Fojo och har ett långt förflutet på TV4. Hans specialområde är webbpublicering och storytelling på olika plattformar och i olika kanaler.

Avgift

Medlem: 2 500 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 2 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Aller

    Aller Tryck A/S är ett modernt rulloffsettryckeri som ligger i Köpenhamn. Tryckeriet är helt anpassat för att trycka veckotidningar och tidskrifter till den Skandinaviska marknaden.