Digital presentation

lasseherneklint

Hur presenterar du material på bästa sätt på olika plattformar?

Syften med den här kursen är att ge inspiration för reportrar, redigerare och även arbetsledare att presentera material på nya sätt och med nya format digitalt.

Innehåll:
Vi diskuterar och jobbar med olika exempel att berätta en journalistisk historia. Det kan dels vara att kombinera olika berättarformer, som till exempel text, bild, video och grafik, och dels nya uttrycksformer.

  • Vilka typer av artiklar och reportage passar för att berätta digitalt på vilket sätt?
  • Hur har andra gjort?
  • Vad ska man tänka på och vilka är fallgroparna?
  • Vad krävs för att det ska fungera, alltifrån planering till att bygga en storyboard?

Målgrupp
Reportrar, redigerare och även arbetsledare.

Sista anmälningsdag är den 29 augusti. Anmälan är bindande.

ANMÄL DIG

Vi anmäler följande personer

FAKTURAUPPGIFTER
Datum & tid

6 september 09:00 - 16:00.

Plats

Sveriges Tidskrifter, Vasagatan 50, 1tr, Stockholm.

Seminarieledare

Lasse Herneklint, som är kursledare på Fojo och har ett långt förflutet på TV4. Hans specialområde är webbpublicering och storytelling på olika plattformar och i olika kanaler.

Avgift

Medlem: 2 500 kr exkl moms (inkl lunch och fika). Ej medlem: 2 900 kr exkl moms (inkl lunch och fika).

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Trydells

    Trydells är specialister på tidskrifter och vi vet vikten av effektiva och säkra flöden. Nära 200 titlar går genom tryckpressarna varje år och nästan ingen är den andra lik. Hör av er till oss så berättar vi mer. Vi gillar tidskrifter helt enkelt.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.