Normer för annonsering i tidning/tidskrift

Tidningsutgivarna och Föreningen Sveriges Tidskrifter har fastställt föreliggande normer för annonsering att gälla fr o m 2010-01-01. Normerna som redovisas i avsnitt I nedan, reglerar förhållandet mellan medieföretag och annonsör eller beställare vid köp, försäljning och förmedling av annonser i digitala och tryckta tjänster och produkter i de fall andra villkor inte överenskommits.

Föreliggande normer gäller från 2010 och är en sammanslagning av Normer för annonsering i tidning/tidskrift samt Normer för annonsering i elektroniska tjänster och produkter.


padlock
Ladda ner Normer för annonsering.

Det här dokumentet är bara tillgängligt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter. Kontaktaoss om du glömt ditt lösenord.

Dokumentet är endast tillgängligt för medlemmar i Sveriges Tidskrifter. Kontakta oss för lösenord.
Etiketter: checklista guide

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • PositionEtt

    PositionEtt AB är ett konsultföretag som arbetar med utveckling av informationssystem baserade på modern databasteknik.

  • Titeldata

    En prenumerationspartner i ständig utveckling sedan 1982. Sveriges ledande förlagskonsult inom upplagestrategi, prenumerationshantering och upplageförsäljning.