Annonsintäkter

2015 investerade annonsörerna cirka 33 miljarder kronor i medier för att nå sina kunder. Tidskrifternas (fackpress, populärpress, bilagor och gratistidskrifter) marknadsandel av investeringarna var ca 6,6 procent, enligt siffror från IRM – Institutet för reklam- och mediestatistik.

Huvuddelen av annonsintäkterna kommer från den tryckta upplagan.Enligt siffror från IRM så kommer 78,5 procent av annonsintäkterna från den tryckta tidskriften och 21,5 procent från digitalt. Samlat låg omsättningen på 1,7 miljarder.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • NewsFactory

    NewsFactory levererar resultat. Via lång erfarenhet och idéförsäljning öppnar NewFactory nya marknader för existerande tidskrifter.

  • Sörmlands Printing Solutions

    Som tidskriftstryckeri har Sörmlands Printing Solutions varit ledande i många år och det är en tradition vi är stolta över.  Att med modern utrustning och engagerad personal kunna möta dagens utmaningar ger oss motivationen att ständigt utvecklas och bli bäst på det vi gör. 

  • Informa

    Informa är säljbolaget för tidskrifter som vill öka sina intäkter. Hos oss får du som uppdragsgivare en professionell säljavdelning och speaking partner, som satsar långsiktigt och målinriktat.