Annonsintäkter

2015 investerade annonsörerna cirka 33 miljarder kronor i medier för att nå sina kunder. Tidskrifternas (fackpress, populärpress, bilagor och gratistidskrifter) marknadsandel av investeringarna var ca 6,6 procent, enligt siffror från IRM – Institutet för reklam- och mediestatistik.

Huvuddelen av annonsintäkterna kommer från den tryckta upplagan.Enligt siffror från IRM så kommer 78,5 procent av annonsintäkterna från den tryckta tidskriften och 21,5 procent från digitalt. Samlat låg omsättningen på 1,7 miljarder.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • Mediarum

    Mediarum Sverige, arbetar med uppdragsförsäljning och är annonsavdelningen för fack-, bransch- och medlemstidskrifter.  Vi vet genom vår erfarenhet att engagemang, samarbete, säljkompetens ger goda resultat.

  • Anygraaf

    Anygraaf är ett finskt företag som har mer än 25 års erfarenhet av systemutveckling för tidnings- och mediehus. Anygraaf har dotterbolag i Sverige och i USA. Vidare finns samarbetspartners i Holland och Tyskland. Anygraafs produktportfölj täcker alla behov som finns i mediehusen – från redaktionella system, annons- och upplagesystem till kalkylering av tryckuppdrag.

  • Mediakraft

    Vi kan media och kommunikation och är ledande i landet när det gäller annonsförsäljning. Vi ger er mesta möjliga intäkt på er mediesatsning, oavsett om det gäller traditionella annonser, platsannonser eller content marketing.