Annonsintäkter

2015 investerade annonsörerna cirka 33 miljarder kronor i medier för att nå sina kunder. Tidskrifternas (fackpress, populärpress, bilagor och gratistidskrifter) marknadsandel av investeringarna var ca 6,6 procent, enligt siffror från IRM – Institutet för reklam- och mediestatistik.

Huvuddelen av annonsintäkterna kommer från den tryckta upplagan.Enligt siffror från IRM så kommer 78,5 procent av annonsintäkterna från den tryckta tidskriften och 21,5 procent från digitalt. Samlat låg omsättningen på 1,7 miljarder.

TIDSKRIFTSLEVERANTÖRER

  • V-TAB

    Nordens största tryckerikoncern. Tänk tryck. Tänk V-TAB. Hos oss har du tillgång till all tänkbar tryckkompetens och en ansenlig bredd med tjänster – från tidningar och direktreklam till skyltar och affärstryck i alla möjliga och omöjliga former.

  • Pressdata

    PressData AB är Sveriges största servicebyrå för prenumerationshantering.

  • Media720

    Media720 hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.