ÅRETS MEST EFFEKTIVA TIDSKRIFTSANNONS!

      I samarbete med Sveriges Tidskrifter utser RAM för andra året i rad ”Årets mest effektiva tidskriftsannons”. Det är tidskrifternas läsare som är juryn och urvalet av annonser baseras helt och hållet på de faktiska mätningar som genomförts av RAM under året. Den mest effektiva tidskriftsannonsen 2018 blev följande annons för Polarn O. […]

Hon vinner årets Mommapris

Idag delade föreningen Utgivarna ut årets Mommapris. Mommapriset delas ut till en person som tar sitt publicistiska ansvar, säkerställer ett fritt meningsutbyte och en allsidig upplysning. Det är en person som lyfter fram Sveriges unika system med ansvarig utgivare.

Chefredaktören som satsar på historisk framgång

Magnus Bergsten är mediechefen som bytt ägare, arbetsgivare, kontor och land för sin verksamhet flera gånger de senaste åren, men utan att byta produkt. Under hans chefredaktörskap produceras några av landets och numera Nordens mest populära historietitlar. Frågor ur avsnittet: ✔️Lärdomar efter 25 år i tidskriftsbranschen? ✔️Hur skiljer sig svensk och dansk magasinskultur? ✔️Hur var […]

Fem insikter om Readly exclusive

På ondagens digifrukost gästades Sveriges tidskrifter av Alrik Söderlind chefredaktör på Auto motor & sport samt Daniel Hamrin, content manager på Readly. Under de senaste åren har Readly expanderat med mål att bli magasinvärldens Spotify. Idag kan användaren för 99 kr/månaden läsa ungefär 3500 olika magasin på plattformen. Magasinet Auto motor & sport använder sig av Readly, där en av anledningarna är att kunna tjäna nya pengar på befintligt material.